کتاب صوتی تئودور بون، وکیل کوچک اثر جان گریشام
توسط مجید فرد
01:40
داستان روایت‌گرِ نوجوانی به نام تئودور، فرزند دو وکیل است که علاقه‌ی بسیاری به موضوعات حقوقی دارد، درباره‌ی پرونده‌های حقوقی کنجکاو است و به‌‌نسبتِ سنش، اطلاعات بسیاری از حقوق دارد.


کتاب «تئودور بون، وکیل نوجوان» اولین کتاب از مجموعه‌ی تئودور بون است که «جان گریشام» آن را در سال ۲۰۱۰ منتشر کرد. این کتاب داستان جست‌وجوهای پسری است که به‌دنبال عدالت است و آرزوی وکیل‌شدن را درسردارد.
این کتاب پس از انتشار، مقدمه‌ی نوشتن شش داستانِ دیگر هم شد که آخرین کتاب این مجموعه در سال ۲۰۱۹ با عنوان «تئودور بون، شریک جرم» راهی بازار شد. جان گریشام با نوشتن‌ داستان‌های مرتبط به فضای دادگاه برای نوجوانان، سعی دارد گروه سنی نوجوانان را با قوانین حقوقی آشنا کند.

داستان مربوط به خانواده‌ای است که تنها یک فرزند پسر به نام «تئودور» دارند. مادر و پدر تئودور هر دو از وکلای پرمشغله و موفق شهرشان هستند که بیشترِ زمان خود را در محل کارشان می‌گذرانند. تئودور نیز به تأثیر از خانواده‌اش، علاقه دارد که وکیل سرشناسی شود تا بتواند عدالت را در جامعه برقرار کند.

این پسر سیزده‌ساله درگیر پرونده‌ی قتلی می‌شود که در آن، آقای «دافی» مظنون است. «قاضی گانتری» در جریان این پرونده‌ی قتل که هیچ شاهدی برای آن وجود ندارد، تصمیم می‌گیرد آقای دافی را تبرئه کند؛ تا اینکه تئودور با مدارک تازه‌ای به سراغ این پرونده‌ی جنایی می‌رود.



درباره‌ی نویسنده:
«جان گریشام»رمان‌نویس و سیاست‌مدار مشهور آمریکایی در سال ۱۹۵۵ متولد شد. این نویسنده‌ی موفق به‌سببِ نگارش داستان‌هایش در زمینه‌ی جنایی بسیار مشهور شده و کتاب‌هایش به ۴۲ زبان دیگر ترجمه شده است.

جان گریشام در رشته‌ی حقوق از دانشگاه ایالتی می‌سی‌سی‌پی، در سال ۱۹۸۱، فارغ‌التحصیل شد. او مدّتی حرفه‌ی وکالت را دنبال کرد و همچنین به‌عنوان نماینده‌ی مجلس در پارلمان ایالتی مشغول به کار شد. جان گریشام سراسر زندگی‌اش را وقف نوشتن کرده است. او را برترین نویسنده‌ی رمان‌های حقوقی می‌دانند.

از کتاب‌های جان گریشام که به فارسی ترجمه شده است می‌توان به «شرکت»، «شیاد»، «موکل خطرناک»، «جزیره کامینو» و «ردیف درختان افرا» اشاره کرد که همه، رمان‌های بزرگ‌سالان هستند.

جان گریشام اولین اثرش با نام «زمانی برای کشتن» را در سال ۱۹۸۹ منتشر کرد که حدود چهار سال قبل از انتشار، آن را نوشته بود. در مدت سه سال ۲۷۵ میلیون نسخه از این کتاب در سراسر جهان فروش رفت و نام جان گریشام را در ژانر جنایی ماندگار کرد.

جان گریشام بیش از ۲۴ رمان نوشته است که افتخارات و جوایز بسیاری را برای او به ارمغان آورده‌اند. او یکی از پرفروش‌ترین نویسنده‌های قرن بیستم است که موفق به دریافت «جایزه‌ی کتاب بریتانیا ۲۰۰۵» و «جایزه‌ی کنگره‌ کتاب‌خانه آمریکا برای کتاب داستان ۲۰۰۹» شده است.

لازم به ذکر است که این کتاب گویا، اقتباسی بوده و بصورت خلاصه شده بمنظور پخش صوتی ، بازنویسی شده است.
نظر
برای نظر دادن وارد شوید
آمار
امروز
0
دیروز
0
همه
44
شنوندگان
لایک
بیشتر از مجید فرد
گزارش نقض قوانین
بعدی
loading....