کتاب صوتی: به فکر یک تجارت باشید، قبل از آنکه بیکار شوید از رابرت کیوساکی
توسط مجید فرد
52:28
در این کتاب با 10 ایده ی برتر که هر کارآفرینی قبل از شروع و حین تجارت خود ، باید آنها را بداند ، آشنا خواهید شد.
وظیفه کارآفرین این است که تجارتی را راه‌اندازی کند تا بتواند رشد کند، تعداد زیادی کارمند استخدام کند، برای مشتریانش اعتبار قائل شود، شخص مدیر ، آدم مسئولیت‌پذیری باشد، برای تمامی اشخاص که در تجارت مشغول هستند خوشبختی و رفاه فراهم بیاورد، اهل بخشش و صدقه باشد و در نهایت اینکه کسب و کارش نیازی به حضور فیزیکی او نداشته باشد.
قبل از آنکه تجارتی وجود داشته باشد مدیر کار‌آفرین موفق این نوع تجارت را که وصف شد در ذهن خودش خلق می‌کند. طبق گفته پدر پولدار انجام این کار وظیفه اصلی کارآفرین است.
در سراسر دنیا کارآفرینان هر روز صبح از خانواده‌شان خداحافظی می‌کنند و به سوی تجارت خودشان روانه می‌شوند. بسیاری از آن‌ها در حالی سر کار می‌روند که در فکر می‌کنند با طولانی و سخت‌تر کار کردن مشکلات کارشان حل می‌شود. خیلی از آن‌ها متوجه نیستند مشکلاتی که امروزه با آن‌ها دست به گریبان هستند دیروز شروع شده است یعنی خیلی قبل تر از آنکه تجارت‌شان را راه‌اندازی کنند.
یکی از عمده‌ترین دلایل نابود شدن تجارت‌های کوچک خستگی مفرط است. همزمان پول در‌آوردن و ادامه دادن به مسیر هنگامی که بیشتر اوقات‌تان را صرف فعالیت‌هایی کنید که برایتان پول‌سازی نمی‌کنند یا پول هم از جیب‌تان می‌برند بدون آنکه در‌آمدی داشته باشند کار مشکلی است. اگر در فکر راه‌اندازی تجارت خودتان هستید قبل از آنکه از کارتان دست بکشید شاید بهتر باشد که با یک کارآفرین صحبت کنید و ببینید او چه میزان از وقتش را صرف فعالیت‌هایی می‌کند که برایش در‌آمد‌زایی ندارند اما برای اداره تجارت‌اش لازم هستند. بعلاوه از او بپرسید برای این چالش چه چاره‌جویی‌ای می‌کند.
رابرت کیوساکی (Robert Kiyosaki) اقتصاددان پیشرو و صاحب تئوری‌های نوآورانه‌ی اقتصادی در دنیاست. او بهترین و موفق‌ترین مدرس موفقیت مالی در یک و نیم ‌دهه‌ی گذشته است. وی با نوشتن تفکرات ناب و دست اول اقتصادی در کتاب خود با نام پدر پولدار، پدر بی‌پول تمامی علاقه‌مندان به مباحث اقتصادی و مالی را مبهوت خود کرده است.
نظر
برای نظر دادن وارد شوید
آمار
امروز
0
دیروز
0
همه
32
شنوندگان
لایک
گزارش نقض قوانین
بعدی
loading....