نویسنده کتاب برای فهمیدن این که آیا شرکتها میتوانند خودشان را از سطح اجراکنندگانی ضعیف یا متوسط به سطحی عالی برسانند یا نه، دست به مطالعهای پنج ساله زدند. هدف از این مطالعه، علاوه بر شناسایی شرکتهایی که آن دگرگونی را از سر گذرانده بودند، این بود که سایر شرکتهایی را که در این زمینه ناموفق بودند هم مشخص کنند. شرکتهای خوب به عالی ابتدا افراد مناسب را سوار بر اتوبوس خود میکنند و در صندلیهای مناسب قرار دادند و سپس دنبال این میروند که مسیر استراتژیک خود را تعیین کنند. دور هم جمع کردن تیمی از افراد صحیح و مشارکت دادن آنها در بحث و گفتگوهای جدی در مورد مسیر استراتژیک شرکت، امری رایج در شرکتهای دسته خوب به عالی است. شرکتهای بزرگ میدانند که عامل محدودکننده رشدشان، بازارها یا سایر عوامل بیرونی نیست، بلکه در اختیار نداشتن افراد مناسب است.